
Współpraca z organizacją non-profit Katha.org
Współpraca z organizacją non-profit (Katha.org), która od ponad 30 lat nie tylko publikuje setki opowiadań i opowieści dla dzieci, nastolatków i dorosłych, ale też prowadzi własną – eksperymentalną – szkołę w najbardziej zubożałym regionie Delhi, wspiera kilkadziesiąt szkół rządowych w poprawie jakości pedagogicznej, a przede wszystkim posiada swoją własną, wypracowaną przez lata trudnych doświadczeń, metodę – Story PedagogyTM.
Oparte o pieczołowicie przygotowane opowieści, zajęcia dla dzieci i młodzieży, poruszają ważne i trudne tematy, tzw. Wielkie Idee i Koncepty. Wszystkie lekcje są ze sobą powiązane tak, aby uczniowie mieli poczucie sensu i zbudowane wokół konkretnej historii. Rodzice są równie ważną częścią i celem działań, co uczniowie i nauczyciele. Dużo się rozmawia, dopasowuje się treści do środowiska, w którym się pracuje, rozwiązuje się rzeczywiste problemy, a nie te narzucone przez instytucje rządowe, inicjatywy polityczne, czy też ogólnodostępne materiały marketingowe.
Jedna ze szkół ma swój własny ogród, w którym uczniowie nie tylko uprawiają warzywa, ale przede wszystkim uczą się zasad zdrowego żywienia, wyznaczania grządek, cyklu biologicznego roślin, kompostowania i ochrony środowiska oraz – po zebraniu i sprzedaniu swoich plonów – zasad ekonomii, wartości pieniądza i potencjału własnych możliwości!
Przedstawienia teatralne stanowią integralną część nauki, będąc idealną drogą dla nauczenia się umiejętności komunikacji, prezentacji, kreatywności, tworzenia struktury opowieści, itd.Jedzenie jest równie ważnym elementem edukacji, co sama nauka.Nauka zawodu pozwala matkom zapewnić lepszą pomoc swoim dzieciom.
Praca od podstaw z uczniem w centrum, ale nie na piedestale. Multum projektów!Obserwuję, pomagam, tworzę materiały, rozmawiam z nauczycielami, uczniami, rodzicami i pozuję do zdjęć. Opracowuję model teoretyczny i zastanawiam się, jak wykorzystać to niesamowite doświadczenie w polskich szkołach, w moich badaniach naukowych.
Pozdrawiam,
Jolanta Gałecka























